Monday, April 16, 2007

Puisi ...... DIA

aku berkata dalam diam .....
aku mengharap dalam diam .....
aku bercerita dalam diam .....

lalu ... apa yg kulakukan?
membungkus masa lalu?
menyimpannya disuatu tempat?
atau membuangnya jauh2.....?

sebentar ..... kuintip kedalam...
ternyata ....
semak dihati ini dah rimbun
karat dihati ini dah tebal
legam dihati ini dah pekat

kawan .....
matahari ... bulan .... bintang
ada dalam diriku
aku adalah siang dan juga malam
kadang aku terang
kadang aku pekat malam
kadang hatiku sarat misteri
kadang hatiku telanjang

sepenggal harap pernah kutitipkan pada dia
sepotong hati pernah kuletakkan ditangan dia
satu kehidupan pernah kupasrahkan pada dia

Dia ...?
ya dia ...
hem....
kini kubingung ...
dia itu apa?
dia itu siapa?
karena ....
dia kini hanya tiga huruf aja
itulah dia kini bagiku ...

**** ?!?!?!?! ****